Vragen? Wij helpen je verder.

Wie komt in aanmerking voor een ‘Abonnement gespreide betaling’?

We sluiten niemand uit. Je vraagt een gespreide betaling heel gemakkelijk aan: via de website, per mail of telefonisch. Nadat we je uitleg hebben gegeven over onze manier van werken, bepaal je zelf of deze betalingsformule beantwoordt aan je behoefte. We bieden je deze service kosteloos aan. 

Wanneer moet ik mijn mazouttank laten keuren in Vlaanderen?

  • Altijd vóór ingebruikname.
  • Periodieke keuring:
    • Bovengronds
      • Tot 6000 liter: Niet nodig.
      • Meer dan 6000 liter: om de 3 jaar een beperkt onderzoek.
      • Meer dan 20000 liter: bijkomend nog een algemeen onderzoek om de 20 jaar.
    • Ondergronds
      • Tot 6000 liter: Om de 5 jaar.
      • Meer dan 6000 liter: om de 2 jaar een beperkt onderzoek en om de 15 jaar een grondig algemeen onderzoek. In waterwingebied of beschermingszone moet je jaarlijks een beperkt onderzoek laten uitvoeren en om de 10 jaar een grondig algemeen onderzoek.

Wanneer kan ik instappen in het ‘Abonnement gespreide betaling’?

Dat kan op elk moment. Zodra we de overeenkomst hebben afgesloten kunnen we een eerste levering doen op voorwaarde dat de helft van het factuurbedrag en de eerste maandelijkse schijf betaald zijn. Je kunt er ook voor kiezen om eerst te sparen door een maandelijks bedrag te storten. 

Ik wil graag online bestellen. Ben ik dan verplicht mij te registreren?

Een account aanmaken hoeft niet, maar is sterk aangeraden. Op deze manier moet je volgende keer niet opnieuw al je gegevens ingeven. Ook kan je een historiek zien van al je bestellingen en facturen. Geregistreerde klanten genieten bovendien van de mogelijkheid om te bestellen op krediet na 1 correct betaalde factuur.

Aan welke prijs wordt mijn levering gefactureerd?

We factureren het product dat we je leveren aan de officiële prijs die geldt op de dag van je bestelling.

Kan ik ná mijn bestelling nog wijzigingen doorgeven?

Online kan je geen aanpassingen meer doen. Als het dringend is, kan je best even bellen, anders kan je een e-mail sturen en dan kunnen we bekijken wat er nog mogelijk is.

Moet ik thuis zijn wanneer de mazout wordt geleverd?

We raden je sterk aan altijd aanwezig te zijn bij de levering. Indien je aan de chauffeur betaalt, of jouw aanwezigheid noodzakelijk is voor de levering, moet je uiteraard aanwezig zijn. Als de vulling van je mazouttank vlot toegankelijk is voor de chauffeur en er moet geen administratie meer afgehandeld worden, kan er geleverd worden bij afwezigheid.

Hoe weet ik hoeveel ik al gespaard heb?

Dit kan je zien in het dashboard van je online account. Je huidige saldo wordt ook telkens vermeld op je factuur.

Mag ik één bestelling plaatsen voor verschillende leveradressen om te kunnen genieten van een voordeliger tarief?

Bestel je via onze website dan kan je per bestelling één leveringsadres ingeven. 
Bij verschillende leveringen gegroepeerd in één bestelling of een samenaankoop met buren kan er eventueel een gunstiger tarief verkregen worden, hiervoor kan je best ons offerte formulier invullen, of eventjes telefonisch contact opnemen.

Kan het maandbedrag worden aangepast?

In de maand april wordt je maandbedrag opnieuw berekend op basis van je reële verbruik, de evolutie van de stookolieprijs en het saldo op je rekening. Is er sprake van aanzienlijke prijswijzigingen of een belangrijke afwijking van het geschatte jaarverbruik, dan kan je maandelijks bedrag tussentijds worden aangepast.

Wat is de minimum te bestellen hoeveelheid?

Bij de gewone stookolie (gasolie verwarming) moet je minstens 1000 liter bestellen.
Bestel je een HiQ-variant dan kan je al een afname plaatsen vanaf 500 liter.

Wat gebeurt er als er enkele maandelijkse betalingen niet worden gestort?

Iedere vertraging in de maandelijkse betalingen geeft ons het recht om, zonder vooropzeg of aanmaning, je contract stop te zetten. Alle achterstallige saldi worden dan onmiddellijk opeisbaar.

Wat als de mazoutprijs stijgt of daalt na mijn bestelling?

De prijs overeengekomen bij je bestelling blijft ongeacht prijsstijgingen of -dalingen!

Kan ik als particulier een Bouts Tankkaart aanvragen?

De Bouts Tankkaart is enkel bruikbaar voor professionelen die in het bezit zijn van een ondernemings- of btw-nummer. Onze Bouts Registratie- en Prepaidkaart zijn wel toegankelijk voor particulieren.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

De wettelijke bepalingen vastgelegd door het FOD Economie melden dat er geen herroepingsrecht is bij de bestelling van goederen, zoals mazout, waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markten en waarop onze onderneming geen invloed heeft. Je kan je bestelling dus niet annuleren!

Zijn er kosten verbonden aan de tankkaarten?

We bieden je onze tankkaarten kosteloos aan. Je hoeft alleen een waarborg van €15 te betalen per kaart. Deze waarborg wordt enkel terugbetaald bij teruggave van de kaart.

Is het mogelijk een groepsaankoop te plaatsen?

Jazeker, hiervoor even contact met ons opnemen via e-mail of telefoon.

Hoe kan ik mijn mazout betalen?

  • Op voorhand betalen
    • Via overschrijving en via de website is er ook de mogelijkheid om te betalen via Bancontact, iDEAL of bitcoin.
  • Betaling bij levering
    • Betaling in cash. Probeer zo gepast mogelijk te betalen. Er geldt hier een limiet van € 3000.
    • Betaling via Bancontact. Al onze tankwagens zijn uitgerust met een bancontacttoestel.
    • Kredietkaarten (Visa, Mastercard, American Express, ..) worden niet geaccepteerd.
  • Betaling na levering
    • Via overschrijving of via cash of Bancontact op kantoor Hasselt, mits alreeds 1 correct betaalde factuur.
  • Gespreid betalen

Ik heb driemaal de verkeerde pincode ingegeven, wat moet ik nu doen?

Je kaart is geblokkeerd. De verantwoordelijke binnen jouw bedrijf moet contact met ons opnemen zodat we de kaart kunnen deblokkeren.

Ik heb geen bevestiging ontvangen van mijn bestelling. Is deze dan niet aangekomen?

Het niet-ontvangen van een bevestiging betekent niet meteen dat de bestelling niet is doorgegaan. We sturen normaal altijd ofwel een bevestigingsmail, ofwel een bevestigings-sms. Indien je niets ontvangen hebt, contacteer ons gerust om te controleren of de bestelling goed is aangekomen.
 

Kan ik een factuur krijgen?

Na levering ontvang je altijd een factuur via e-mail of post.

Hoe moet ik mijn pincode wijzigen?

Om je pincode te wijzigen van je Bouts Tankkaart of je Bouts Prepaidkaart:

  1. Steek je tankkaart in de kaartlezer van de Bouts-terminal
  2. Klik links onder op 'Andere producten'
  3. Klik daarna op 'CODE wijzigen'
  4. Geef je huidige pincode in
  5. Geef twee keer je nieuwe pincode in

Ik heb teveel betaald. Wat moet ik doen?

Neem contact met ons op. We betalen het teveel betaalde bedrag onmiddellijk terug.

Hoe werkt een Bouts Registratiekaart

  1. Steek je registratiekaart in de kaartlezer van de Bouts-terminal (geen pincode nodig)
  2. Bedrijfsgegevens worden ingelezen
  3. Verwijder je registratiekaart uit de kaartlezer
  4. Steek vervolgens je betaalkaart in dezelfde kaartlezer en volg de instructies op het scherm
  5. Verwijder je betaalkaart
  6. Je kan tanken

Wat is gasolie HIQ?

Gasolie HIQ is een verbeterde, duurzamere mazout. De toegevoegde additieven zorgen voor een veel efficiëntere verbranding. Er is minder roetafzetting in jouw ketel, en dus rendeert jouw installatie beter. Resultaat: minder onderhouds- en reparatiekosten! En omdat je minder roet en CO2-uitstoot is dat ook goed nieuws voor het milieu.

Wat is gasolie diesel (extra)?

Gasolie diesel (extra) bevat bijna geen zwavel meer en dus zijn de SO2-emissies (zwaveldioxide) tijdens de verbranding als het ware onbestaand. Deze mazout met een laag zwavelgehalte is dan ook ideaal voor jouw condensatieketel.

Wanneer heb ik antivries nodig?

Bij alle tanks die aan de buitenlucht zijn blootgesteld of wanneer de verwarmingsleidingen weinig bescherming genieten tegen de kou is het raadzaam je stookolie te verrijken met antivries: 1 liter antivries per 1 000 liter mazout biedt voldoende bescherming tegen wintervorst.
De antivries wordt toegevoegd op het moment dat we jouw mazout leveren.

Hoe weet ik wanneer er geleverd gaat worden?

Iedereen wenst zo snel mogelijk zijn mazout te krijgen. Zit je absoluut zonder? Dan proberen we de dag zelf of de volgende werkdag langs te komen. Standaard leveringen hangen van de drukte af, maar we streven naar een maximum leveringstermijn van 14 dagen.
Hebben we jouw gsm-nummer? Dan sturen we je een sms'je voor de levering.
Indien het noodzakelijk is voor de levering kan er een afspraak gemaakt worden. Als je via de website aangeeft dat je vulling niet bereikbaar is, nemen we contact met je op voor een afspraak. We kunnen echter geen uur afspreken, enkel voor- of namiddag.

Wat gebeurt er wanneer niet alle bestelde liters geleverd kunnen worden?

Wanneer de bestelde liters niet geleverd kunnen worden, omdat bijv. je tank vol is, zal er gefactureerd worden volgens het aantal geleverde liters. Dit kan betekenen dat de eenheidsprijs aangepast wordt!
Mocht een deel van de gevraagde liters niet geleverd worden, omdat bijv. de voorraad in de tankwagen op is, dan kunnen we die liters via een nalevering bezorgen. Je spreekt de chauffeur hierover aan of neemt contact op met de verkoopdienst.

Ik wil meer liters mazout afnemen tijdens de levering dan ik oorspronkelijk bestelde. Kan dit?

Als de chauffeur voldoende extra liters bijheeft, kunnen we max. 10% van de bestelde hoeveelheid bijvullen. Hogere hoeveelheden kunnen toegestaan worden in functie van de omstandigheden op het moment van de levering en nieuwe, bijkomende afspraken met onze verkoopdienst. Indien je op voorhand betaalde, krijg je nog een extra afrekening.

De elektronische sonde of het fluitsignaal stopt bij levering. Mag de chauffeur blijven lossen?

Onze chauffeur stopt onmiddellijk als de overvulbeveiliging aangeeft dat je mazouttank vol is. Niemand is gediend met gemorste mazout! 
De chauffeur lost ook niet wanneer de overvulbeveiliging niet in orde is.

Wat gebeurt er als de chauffeur niet kon leveren?

Wanneer onze chauffeur niet kon leveren door toedoen van de klant, is een schadevergoeding verschuldigd van 10% van de waarde van de bestelde goederen, met een minimum van €150.
Je kan ons per mail of telefonisch contacteren om een nieuwe leveringsdatum af te spreken.